مرسدس بنز با همکاری AMG برخی از مضحک ترین خودروهای عملکردی جهان را در چند دهه گذشته ساخته است. با دو نوع موتور، V8 و V12 مشخص می شود. با استفاده از واحدهای برق مختلف از جمله 5.5 V8، نماد 6.3 V8 و صاف 6.5 V12.

AMG که در همه چیز از کلاس C گرفته تا G کلاس فرو رفته است، واقعاً خودروهای لوکس مرسدس را به تکه هایی از عضله اروپایی تبدیل کرده است. با این حال، تقریباً یک دهه پیش، همانطور که همه گیربکس ها می دانند، کوچک سازی بزرگ آغاز شد. رادیکال ترین حرکت برند مرسدس بنز با A45 AMG انجام شد که از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بهره می برد، این کوچکترین موتور تحت برند AMG بود.

در بازار اروپا، این موفقیت بزرگی در ایجاد اصطلاح Hyper-Hach بود. مدل جدید C63 AMG برای سال 2015 کمتر آشکار بود، اما همچنان قابل توجه بود. موتور 6.3 لیتری V8 و یک موتور 4.0 لیتری توئین توربو V8 ساده وارد بازار شد. اکنون با نزدیک‌تر شدن به مرگ V8، ولع ما برای واگن C63 AMG نیز به اوج خود رسیده است!

 

بیشتر بخوانید:  تاریخچه مرسدس بنز با ۱۱ حقیقیت جالب که نمیدانستید

C63 2022 آخرین سال برای وسواس V8 مرسدس AMG است.
این دلیلی است که باید یک مرسدس بنز C63 AMG 2022 را انتخاب کنید
هنگامی که یک مدل بسیار محبوب از تولید خارج می شود، لحظه انتقال هم هیجان انگیز است و هم برای بسیاری کمی غم انگیز است. نسل W205 کلاس C نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید به اندازه W204 قبلی نمادین نباشد، تا حد زیادی به دلیل عدم وجود مدل سری Black. با این حال، W205 C63 در طول تسلط خود در فرمول یک، در وسط محدوده مرسدس-AMG قرار گرفت.

رقیب بزرگ M3، از موتوری بزرگتر از BMW هم در حجم و هم در سیلندر استفاده می کرد. این مدل شهرت خوبی مانند بهترین AMG ها دارد. با اگزوزی که می‌چرخید و روی اورران می‌کوبید، و همچنین نت گلویی عمیقی داشت. با یک خرخر تهاجمی به آن، این می تواند قلب شما را تسخیر کند. این خودرو به عنوان یک AMG واقعی جای خود را گرفت.

نکات قابل توجه اگزوز به غیر از خروجی تعادل AMG دیجیتال و آنالوگ. به گفته مرسدس بنز AMG، C63 "اسپورت همراه با احساسات و هوش" را ارائه می دهد. آنالوگ یک E92 M3 قدیمی، مجهز به آن V8 با دور فوق العاده بالا، نه. اما بیشتر از ماشین های جدید، بله.

C63 خروجی با کنترل پرتاب، اگزوزهای ورزشی و کنترل کشش قابل کنترل، تمام ابزارهای مورد نیاز برای سرگرمی را در اختیار سر دنده ها قرار می دهد. اما بدون آخرین وقفه های تکنولوژیکی. تعادلی بین مدرسه قدیمی و جدید، که ماشین 2023 نخواهد داشت
مرسدس بنز C63 S AMG E 2023 شخصیت خود را از دست می دهد
هیچ چیز ذاتاً با یک پیشرانه هیبریدی اشتباه نیست. به هر حال، برخی از بهترین خودروهای عملکردی جهان از پیشرانه های هیبریدی استفاده می کنند. تثلیث مقدس ابرخودروها از جمله لافراری، پورشه 918، و مک لارن P1 همگی از موتورها و باتری‌های مختلفی برای ارائه برخی از هیجان‌انگیزترین پیشرانه‌های روی کره زمین استفاده می‌کردند.

در بخش مقرون به صرفه‌تر این طیف، مدل‌های هیبریدی دارای انواع عملکردی برخی از جالب‌ترین خودروهای ولوو مانند XC90 T8 و Polestar One از برند خواهرشان هستند. مرسدس-AMG C63 2023 مانند A45 AMG پیشگام قبل از خود، وارد عرصه ناشناخته ای برای این برند می شود.

بسیاری در مورد پتانسیل موتورهای چهار سیلندر در AMG تردید داشتند، به خصوص که RS3 رقیب از یک 5 سیلندر و BMW M140i از شش سیلندر خطی استفاده می کند. با این حال، A45 AMG اکنون در نسل دوم خود با A45 S AMG واقعاً غمگین و واقعاً موفق است. احتمالا C63 2023 در زندگی خود شاهد چنین موفقیتی خواهد بود.

قدرت موتور 2.0 لیتری به تنهایی وجود ندارد و با یک باتری الکتریکی تکمیل می شود و کل سیستم 660 اسب بخار قدرت و 550 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند. این منجر به بهبود زمان 0-60 3.4 ثانیه می شود. خودروی خروجی این سرعت را در 4.0 ثانیه مدیریت کرد. بنابراین این چیزی است که یک C63 سریع، خوش‌نظر و لوکس را می‌سازد.

C63 بدون V8 درست به نظر نمی رسد و دلیل بیشتری برای خرید ماشین فعلی در حالی است که هنوز می توانید. در یک افشاگری، به نظر می‌رسد مرسدس بنز ویدیویی با افزایش قوانین کاهش صدا و همچنین قوانین انتشار گازهای گلخانه‌ای مواجه شده است. اگرچه لوله اگزوز چهارگانه ضروری باقی مانده است، اما با وجود یکی در هر سیلندر، این کمی بیش از حد به نظر می رسد.

 

منبع: لینک منبع