بسیاری از بیماری ها و مشکلات قلبی مختلف وجود دارد که در مجموع بیماری قلبی نامیده می شوند.

همیشه بهترین کار این است که وضعیت قلب خود را با دکتر قلب یا ویزیت متخصص قلب در منزل در میان بگذارید که می تواند در مورد تشخیص صحیح و نام بیماری و برنامه درمانی شما را راهنمایی کند.

بیماری قلبی و شرایط مختلف بر توانایی قلب تأثیر می گذارد.

تشخیص بیماری قلبی می تواند نگران کننده و گیج کننده باشد، اما اطلاعات و پشتیبانی زیادی در دسترس شماست. گاهی اوقات درک آنچه اتفاق می افتد می تواند به شما کمک کند کمتر نگران باشید.

 

بیماری عروق کرونر قلب

شایع ترین بیماری قلبی در اسکاتلند بیماری عروق کرونر قلب است. این زمانی ایجاد می شود که رگ های خونی قلب - عروق کرونر - باریک یا مسدود می شوند و نمی توانند خون کافی را به قلب برسانند.

می تواند منجر به آنژین صدری و/یا حمله قلبی شود.

  • آنژین

آنژین درد یا ناراحتی در قفسه سینه، بازو، گردن، معده یا فک است که زمانی اتفاق می‌افتد که خونرسانی به قلب شما به دلیل باریک شدن شریان‌ها محدود می‌شود. به این گرفتگی آتروم می گویند. آنژین یک علامت بیماری عروق کرونر قلب است، نه یک بیماری به خودی خود.

آنژین روشی است که قلب شما به شما می گوید وقتی کار سختی انجام می دهید یا تحت استرس هستید، اکسیژن کافی دریافت نمی کنید. بسیاری از مردم یاد می گیرند تشخیص دهند که چقدر فعالیت باعث حمله آنژین می شود - این آنژین آنژین پایدار نامیده می شود.

اگر درد قفسه سینه غیرقابل توضیحی دارید، به دنبال مشاوره فوری پزشکی باشید - به ارزیابی سلامت کلی خود نیاز دارید.

 

  • آنژین ناپایدار

آنژین ناپایدار می تواند درد قفسه سینه تشخیص داده نشده یا بدتر شدن ناگهانی آنژین موجود باشد. زمانی اتفاق می‌افتد که خونرسانی به قلب به شدت محدود می‌شود و حملات آنژین بیشتر و با فعالیت کمتر و کمتر اتفاق می‌افتد.

این حملات حتی ممکن است در زمان استراحت رخ دهند یا شما را از خواب بیدار کنند. آنها می توانند تا 10 دقیقه دوام بیاورند.

شما باید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید و ممکن است در بیمارستان بستری شوید.

تا زمانی که آزمایش ها تشخیص را تایید کنند، گاهی اوقات به این سندرم حاد کرونری (ACS) می گویند.

 

  • حمله قلبی

حمله قلبی - همچنین به عنوان انفارکتوس میوکارد یا MI شناخته می شود - زمانی اتفاق می افتد که جریان خون بخشی از عضله قلب شما به طور کامل مسدود شود. این معمولاً به دلیل شکسته شدن یک تکه ماده چربی و تشکیل لخته خون در شریان کرونری ایجاد می شود. این می تواند باعث آسیب به بخشی از عضله قلب شود که آن شریان کرونر خاص تامین می کند.

 

 

  • نارسایی قلبی

اگر عمل پمپاژ قلب نتواند به طور موثر کار کند، ماهیچه قلب شما نمی تواند نیاز بدن شما به خون و اکسیژن را برآورده کند و بدن شما علائم مختلفی مانند خستگی و تنگی نفس را بروز می دهد. این نارسایی قلبی نامیده می شود زیرا قلب شما کارآمد کار نمی کند.

 

 

  • آریتمی (ریتم غیر طبیعی قلب)

عضله قلب دارای سیستم الکتریکی خاص خود است که به تحریک ضربان قلب کمک می کند. اگر سیگنال های الکتریکی در قلب شما قطع یا مختل شود، قلب شما می تواند خیلی سریع (تاکی کاردی)، خیلی آهسته (برادی کاردی) و/یا به صورت نامنظم بزند. به این آریتمی می گویند.

 

 

  • بیماری دریچه

دریچه ها برای تنظیم جریان خون در قلب باز و بسته می شوند. مشکلات دریچه ها می تواند بار کاری قلب شما را افزایش دهد و بر عضله قلب فشار وارد کند و منجر به طیف وسیعی از علائم شود، مانند:

  1. تنگی نفس
  2. مچ پا متورم
  3. خستگی
  4. درد قفسه سینه (آنژین یا تپش قلب)
  5. سرگیجه یا غش

 

  • فشار خون بالا

یکی دیگر از شرایطی که می تواند بر قلب تاثیر بگذارد فشار خون بالا یا فشار خون بالا است. اگرچه این به خودی خود یک بیماری نیست، فشار خون بالا می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری عروق کرونر قلب، حملات قلبی و سکته شود.

 

 

  • بیماری های مادرزادی قلب

بیماری های مادرزادی قلب زمانی رخ می دهد که در داخل رحم مادر یک ناهنجاری یا نقص در ساختار قلب جنین در حال رشد وجود داشته باشد. نوزاد ممکن است تنها با یک نقص یا با چندین نقص متولد شود. برخی از انواع نقایص مادرزادی قلب، چه بلافاصله برای نوزاد یا به مرور زمان، تهدید کننده زندگی هستند.

 

  • بیماری های قلبی ارثی

شرایط ارثی می تواند از طریق خانواده ها منتقل شود. گاهی اوقات به آنها بیماری های قلبی خانوادگی یا ژنتیکی گفته می شود.​​​​​​​

آنها می توانند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهند و می توانند تهدید کننده زندگی باشند. اولین نشانه وجود مشکل اغلب زمانی است که فردی به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیل واضحی می میرد.

این شرایط با اکثر بیماری های مادرزادی قلبی متفاوت است، اگرچه برخی از بیماری های مادرزادی نیز می توانند ارثی باشند.

 

منبع: nhsinform