شما می توانید علامت تجاری خود را در کشورهایی که موافقت نامه یا پروتکل مادرید را امضا کرده اند با یک درخواست محافظت کنید. بیش از 110 کشور در داخل و خارج از اروپا (از جمله اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده آمریکا، چین، هند و ژاپن) این معاهدات را امضا کرده اند. با یک برنامه واحد، می‌توانید در همه کشورهای امضاکننده یا در کل اتحادیه اروپا، یکباره از محافظت برخوردار شوید. شما همچنین می توانید درخواستی را برای دریافت حمایت تنها در کشورهای خاص مورد علاقه تجاری ارسال کنید.

 بیشتر بخوانید »  بهترین ثبت برند در تهران


فوایدثبت علامت تجاری بین المللی به طور کلی دو مزیت مهم دارد:

اعتراض به علامت تجاری شما در یک کشور خاص (امتناع یا مخالفت) فقط بر حمایت ارائه شده توسط علامت تجاری در آن کشور تأثیر می گذارد. این یک مزیت ویژه نسبت به علامت تجاری اتحادیه اروپا است که تابع اصل "همه یا هیچ" است: امتناع یا مخالفت در یک کشور اتحادیه اروپا بلافاصله کل درخواست را تحت تاثیر قرار می دهد. این یک خطر قابل توجه است که می تواند با ایجاد یک علامت تجاری اتحادیه اروپا در یک ثبت بین المللی کاهش یابد.
انعطاف پذیری یکی دیگر از مزایای ثبت علامت تجاری بین المللی است. اگر مشتری شما شروع به فعالیت در بازارهای جدید کرد، می‌توانید حفاظت را با استفاده از یک گسترش منطقه‌ای گسترش دهید. تمام حفاظت بین المللی شما تحت یک ثبت نام واحد ادامه می یابد. این امر مدیریت را آسان تر و در نهایت هزینه کمتری می کند زیرا فقط باید یک ثبت نام را تمدید کنید.
علامت تجاری اتحادیه اروپا از طریق یک برنامه بین المللی
شما همچنین می توانید با استفاده از یک درخواست بین المللی یکباره از کل اتحادیه اروپا محافظت کنید.

درخواست به همان روشی که یک برنامه بین المللی "معمولی" انجام می شود. شما ابتدا درخواست بنلوکس را ارسال می کنید و سپس (در عرض شش ماه با اولویت) می توانید یک درخواست بین المللی از طریق BOIP ثبت کنید. هنگام ایجاد آن برنامه، کادرهای مربوطه را علامت بزنید: اتحادیه اروپا را انتخاب کنید و اگر مشتری شما در خارج از اروپا نیز فعالیت می کند، سایر کشورهای مربوطه را انتخاب کنید.

یک مزیت نسبت به ثبت مستقیم درخواست علامت تجاری اتحادیه اروپا این است که حمایت از همه کشورهای انتخاب شده، چه در داخل و چه در خارج از اتحادیه اروپا، توسط یک درخواست پوشش داده می شود. این امر مدیریت یک سبد علامت تجاری را آسان تر می کند و همچنین اغلب منجر به تمدید کم هزینه تر می شود.

مزیت دیگر این است که جنبه های سخت تر اصل "همه یا هیچ" علامت تجاری اتحادیه اروپا را تعدیل می کند. اعتراض موفقیت آمیز در یک کشور اتحادیه اروپا برای یک علامت تجاری "معمولی" اتحادیه اروپا مرگبار است و اغلب منجر به تبدیل برنامه به تعداد زیادی برنامه ملی جداگانه و اغلب گران قیمت می شود. با این حال، اگر علامت تجاری اتحادیه اروپا بخشی از یک ثبت بین المللی باشد، تبدیل برای کشورهای مورد نظر اتحادیه اروپا می تواند بسیار ارزان تر و راحت تر در آن برنامه بین المللی انجام شود.

هنگام ثبت درخواست بین‌المللی که در آن اتحادیه اروپا را انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌شود کشورهای اتحادیه اروپا را که برای مشتری شما مهم‌تر هستند، جداگانه مشخص کنید. زیرا حفظ و اجرای حقوق ملی آسانتر است.